Dekantáló

Fejér Megyei Gasztro- és Bor Blog

Mit, mivel. Tejszínes pulykasteak, frizzantéval – a hűha! kategória…

2020. május 03. 14:16 - Silye Sándor

frizz.jpgKezdjük a végén... Ugyanis e bort fogyasztottuk a kajához: L. Simon pince Laser Frizzante

Ma ebédet főztem, ettünk, ittunk, élmény volt, amit tettünk, ettünk, ezért bár nem mondhatom el senkinek, elmondom hát mindenkinek. Próbálják, próbáljátok ki, és örüljene(te)k velem. Egy próbát megér!

Történt, hogy néhány napja elhatároztuk, hogy pulykamell lészen a vasárnapi eledelünk. Azt gondoltam, ne a megszokott (nálunk ugyan nem…) rántott, sült változatot készítsük el, igyekeztem hát valami nekem tetsző receptet találni. Találtam. Fördős Zé pulykasteak tejszínes gombamártással című leírására (bocs, ez nem igaz, hiszen videón láttam az elkészítés módját), felkaptam a fejem, és bár lényegesen jobban kedvelem a magyaros fűszerezésű „cuccokat”, azt gondoltam, hogy hopp, ez az, ez kell nekem! Életem párja remek kukta volt, segített, és együtt megcsináltuk!

Na, akkor nézzük! Kell hozzá a számotokra megfelelő mennyiségű pulykamell, hozzá gomba (a fajtája rád van bízva), enyhén kiklopfolt pulykamell (azért ne verd agyon szegény pulykát, mert így szaftos marad), fél fej, vagy egy kisebb egész hagyma, két szép gerezd fokhagyma, mustár, két ember esetében 1 deciliter fehér bor (én Görög Pista barátom remek somlói juhfarkját használtam), kb. 3 deciliter habtejszín (figyu, ne főzőtejszínt használj, mert az csak a habtejszín utánérzése), só, bors, kakukkfű, rozmaring, petrezselyem, két pici szelet vaj.

frizz3.jpgÚton a kész felé... Ekkor még csak reménykedtünk, hogy az újdonság beválik....

Nna, fogjunk hát hozzá, és főzzünk! Végy egy megfelelő méretű serpenyőt, melegítsd fel, szórd bele a gombát, és pirítsd le. Mikor megvan, tedd félre, a gombaízű serpenyőbe tégy kevés olíva- vagy étolajat. Én utóbbit használtam. A pulykaszeleteket tedd bele, enyhén pirítsd meg mindkét oldalukon. Hé, hamarabb vedd le, nem kell megsütni! Tedd ezt is az oldalvonal mellé, nyugodjon békében, amíg újra nem lesz rá szükség, és a gomba sem lesz már magányos. Megint tégy a gombás, pulykás sütőbe kevés olajat, a hagymát és a fokhagymát pirítsd meg, a hagyma hadd legyen üveges, sózd meg, így lesz a hagymának kis leve, majd tegyél hozzá egy kanál mustárt, kevergesd kicsit, majd önts hozzá egy deci fehér bort. Hopp, nehogy elvétsd az irányt, a cél nem a torkod, hanem a serpenyő!  Néhány percig főzd így egyben az ott lévőket, majd öntsd hozzá a habtejszint, sózd, borsozd, szórj rá kakukkfüvet, rozmaringot, oregánót, reszelj bele szerecsendiót, keverd össze, főzd néhány percig, ha jónak látod, tedd a hozzá a gombát, a húsokat, vágj hozzá két vékony szelet vajat, ettől selymesebb, finomabb íze lesz. Ha elfáradtál, itt az ideje, hogy ülj le a…, a kisszékre, nagyszékre, hokedlire, vagy amire tetszik, és figyeld miképp rotyog, fortyog, izeg, mozog, és fő össze a kaja. Ha úgy véled, hogy megvan, tolj a tányérba némi köretet (Fördős Zé gyári csipszet ajánlott), én főtt tésztát tettem alá, majd jöhet a kész étel.

frizz1_2.jpgÍme a készlet, ami kész lett. Jó lett! Erősen ajánlom mindenki figyelmébe!

Isteni volt! Mi, társammal, segítőmmel L. Simon Laci és Dobos Feri kiváló Laser fantázianevű frizzante borát fogyasztottuk hozzá, kiváló volt. Természetesen a villányiak, szekszárdiak, egriek stb. stb. a hozzájuk közelebbi hasonló, de fehér bort választhatnak hozzá.

Jó étvágyat, egészségükre, egészségetekre!    

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dekantalo.blog.hu/api/trackback/id/tr4015644790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása