Dekantáló

Fejér Megyei Gasztro- és Bor Blog

Grand Tokaj, avagy Áts Károly a Borászok Borásza!

2020. december 15. 13:30 - Silye Sándor

92fff22efd5180a1a3f2f48140d16e24_1920.jpg

A magyar bor, borászok egyik legnagyobb ünnepe minden évben az, amikor átadják a Borászok Borásza díjat. Ebben az esztendőben, a nehéz körülmények között, a pandémia sújtotta napokban is megrendezték az ünnepet, csak kicsit másabb, szerényebb körülmények között. Olvassanak hát az alábbiakban arról a kiváló férfiúról, aki 2020-ban lett a Borászok Borásza!

Áts Károly 1965-ben született Sárospatakon, borász diplomáját a Kertészeti Egyetemen szerezte. 1994-től a Royal Tokaji Borászat, 2013 áprilisa óta a Grand Tokaj főborásza. 2012-ben alapította saját családi pincészetét Tarcalon, Áts Családi Pincészet néven. 2006-ban a Wine and Spirit amerikai magazin 100 pontosra értékelte az általa készített 1999-es eszenciát. Tokaj-Hegyalján az Év Borászának választották, 2012-ben elnyerte „Az Év Bortermelője” – címet. 2020-ban ő lett a Borászok Borásza.

Hogy mi érzett, amikor átvehette a díjat?

  • Büszkeséget és felelősséget. Büszke vagyok rá, hogy a kollégák elismerik a munkámat, de ezek után még inkább törekednem kell arra, hogy mindig a lehető legjobbat hozzam ki abból, ami adatott. Az az ötven borász, akik közül kiválasztják az öt jelöltet, minden évben a szakma csúcsát képviseli. Már az is nagy eredmény, hogy egy lehetek közülük, azért pedig, hogy az idén én lettem a kiválasztott, kimondhatatlanul hálás vagyok -mondta.

A DÍJ MÖGÖTT RENGETEG TANULÁS ÉS MUNKA ÁLL, ÉS PERSZE EGY NAGY ADAG SZERENCSE IS, HISZEN A VILÁG EGYIK LEGSZEBB, LEGNAGYOBB POTENCIÁLLAL RENDELKEZŐ BORVIDÉKÉN KÉSZÍTHETEM A BORAIMAT – jelentette ki.

Áts Károly számára Tokaj és környéke jelentheti az életet…

  • És a mindent. A múltamat, a jelenemet, az életemet. Ezer szállal kötődöm ide, itt születtem, itt nőttem fel, itt élek ma is. A pincék, a hordók, a technológia, a szőlőfajták, a borok, az itt élő emberek, a munkások, akik küzdenek a szőlőben, a borászok, akik a természet segítségével csodát teremtenek, ez mind együtt Tokaj. Ha a szerencsi „angyalszárnyak” között áthaladok – én így hívom a világörökségi kaput – mindig úgy érzem, hogy végre hazaértem.

Jó helyre került a díj…!

Forrás Magyar Bor – Szabó Edit

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dekantalo.blog.hu/api/trackback/id/tr1716340482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása