Dekantáló

Fejér Megyei Gasztro- és Bor Blog

A bor ünnepe, fesztiválja Budapesten

2021. szeptember 24. 17:20 - Silye Sándor

1borfeszt1_1.jpgSzületésnapja van a Budapesti Borfesztiválnak. Mégpedig a harmincadik.  A boldog születésnap első napján hétköznap ide, hétköznap oda, hamar megtelt a hatalmas budai vár területe itt is, ott is, amott is.

A beléptetés gyorsan ment, a karszalaggal a csuklónkon, a kóstoló pohárral a nyakunkban hamar nem győztük kapkodni a fejünket. Ni, az első stand a Hunyadi udvarban máris szép ígéretet rejtett. Érezd+Neszmélyt feszített büszkén a felirat, de mondani sem kell, érezzük+kedveljük is. Ezen a területen belebotlottam a Babits, a Garamvári, a Grand Tokaj, a Juhász testvérek, a Tök(jó) Nyakas pincészetbe mások mellett. Hazai pályán érezhettem magam, amikor Miklós Csabival (Mór itt és most) találkoztam, de régi ismerősként köszöntöttük Borbély Tamással is egymást.

Kicsit beljebb, egy udvarral távolabb, az Oroszlánosban már fente az „alkogolfogát” az érkezőkre az Áts Károly családi, a Bodri, a Dúzsi, az Egri Korona Borház, a Mészáros Pál Borház, a Lajvér pincék képviselője a többi bornagyság mellett. Kisebb kihívásnak tűnt első látásra a sok lépcsőn lesétálni a Csikós udvarba. Lemenni OK, de jaj, mi lesz itt visszafelé? Semmi, simán feljöttünk. De még mielőtt elindultam, rátaláltam klubtagként a Vince Klub fotelekkel, borkínáló helyekkel csalogató részlegébe. Jót beszélgettünk Tóth Gábor elnökkel (a vele készült interjú a napokban kerül fel a blogra), finom borokat kínáltak, válogatva a 88 résztvevő jobb tételei közül.

1borfeszt2_1.jpgTornai Tamás is a Somlót öszefogók eyike, borai világszerte ismertek

Lent a Vinagora borverseny felfedezettjeit kínálták szívesen. A Pajzos Tokaj részéről a magyarul kifogástalan pontossággal beszélő Laurent Comas szólított le, de jól tette, majd én előbb Tornai Tamást, majd Sauska Szilárdot szólítottam meg, hej, de jól tettem! A kapj rá halat népszerűsítő „butiknál” csodás falatkákat kóstolhattunk, sőt, aki jól felelt a feltett kérdésekre, ajándékot kapott, aki meg nem, annak segítettek. Mindenkinek ajándék volt ez a nap!

1borfeszt_1.jpgTóth Gábor, a VinCe Klub kitalálója, megvalósítója, elnöke szívélyes házigazda volt

A magyar bor, ja, bocsánat, a Magyar Bor kiváló hírverése volt ez a fesztivál! Nyilván nem lehet részletesen összefoglalni a történteket, és mindenkiről mindent elmondani, akik hatással voltak az odalátogatókra ezen a napon. Lassan szürkült, amikor elfogyasztottam kiváló sajt, kolbász, sonka tál vacsorámat, amit előbb egy remek Pinot Noirral locsolgattam, végül a Grand Tokaj elegáns 5 puttonyos desszertjével zártam és nyugtával dicsértem a napot. Miközben Burián Orsiék már készültek a koncertjükre.

Következtetés: jövőre, veletek ugyanitt!

Úgy legyen…

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dekantalo.blog.hu/api/trackback/id/tr8516699520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása