
- Újrakezdték Sopron hírét megalapozni, a projekt első fázisában járnak. Meséljen erről a projektről, jó?
- A soproni borvidék megújuló fázisában, az új út kezdetén járunk. Elkészítettük a borvidék stratégiáját, kijelöltük az utat, a medret, amiben haladni szeretnénk. Persze lehetnek később változások, javítások a stratégiában, de a lényeg, hogy az irányt kijelöltük. Az utat elkezdtük járni, az első lépéseket megtettük, közösségi vinotékánk kialakítása folyamatban van. Sopron belvárosában, a Deák téren egyelőre borboltként fog működni, ahol reményeink szerint idővel Sopron és a soproni borvidék valamennyi palackos bora megtalálható lesz. Emellett számos kisebb projektünk fut, többek között számos kiadványt készítünk, jelentősen megújul a soproni borvidék honlapja, a közösségi médiákat új tartalmakkal töltjük meg, promóciós célra kisfilmeket készítünk, képzéseket, továbbképzéseket szervezünk borászoknak, szőlészeknek, és sok, sok boros rendezvényünk lesz. Vissza akarunk kerülni a borvilág vérkeringésébe.
- Mennyire hangsúlyos e környéken ama tétel, hogy jó technológia nélkül aligha lehet jó bor?
- Ez itt is kétségtelenül így van! A borászok egyre inkább törekesnek arra, hogy minél kiválóbb technológia legyen a tulajdonukban, sokkal fejlettebbek a lehetőségeik, mint voltak 5, 10 évvel ezelőtt. Bátran mondhatom: egyre korszerűbbek a Sopron és környéke borászatai.
- Sok jó borász van e vidéken. De mi a helyzet a fiatalokkal, mert az élet sok területén nehéz fiatalítani... - Ez valóban nehéz kérdés, bár szerencsére úgy látjuk, hogy a mi vidékünkön nagyon jó jelek láthatóak. Nemcsak apa fiából lesz borász, hanem sok új borászat is megjelent a piacon. És a többségük fiatal, és ráadásul egyre több hölggyel találkozhatunk a bort készítők között! Tény, vannak kiöregedő félben lévő borásztok, akik nem látják az utánpótlás lehetőségét, de a legtöbb pincészetben fiatal, vagy középkorú borászok az üzemeltetők, a tulajdonosok. Kimondhatjuk: volt múltunk, van jelenünk és legfőképpen lesz szép jövőnk!